Saturday, May 30, 2009

UPDATE! UPDATE!

Sudah ENAM BULAN blog ini tidak dikemaskinikan. Entry terakhir adalah November 2008 iaitu bulan terakhir saya bergelar pelajar di UIAM. Jadi selepas itu hingga sekarang tidak ada lagi peluang menggunakan internet percuma seperti kemudahan di ITD (Information and Technology Division) UIA. Sekarang kemudahan tersebut memang ada di pejabat, malah tersedia dari seawal waktu masuk bekerja hingga habis bekerja, tetapi tugasan di pejabat yg banyak perlulah diberi perhatian dan diutamakan. Lagipun, kurang sesuai atau ada yg mungkin menganggap 'tidak professional' untuk menggunakan kemudahan dan masa di pejabat untuk urusan yg terlalu peribadi seperti mengemaskini blog peribadi.

Manakala di hujung minggu, jikalau tidak ada program atau bukan giliran hari Sabtu bekerja, saya lebih suka mengisinya dengan aktiviti2 lain (berbanding pergi ke cyber café untuk mengemaskini blog) seperti mengajak atau menyertai kawan2 bermain futsal, bowling, jalan-jalan ke tempat rekreasi, membaca akhbar keluaran sehari atau dua hari lepas yg tidak sempat dibaca sepenuhnya, membaca buku-buku motivasi dan agama (kerana jemu membaca buku2 atau membelek agreement dan dokumen berkaitan undang-undang) yg ada di antaranya sudah lama dibeli tapi belum disentuh pun, menonton filem yg ada dalam komputer kwn2, keluar makan sambil berkongsi cerita dengan kawan2 atau menyiapkan tugasan pejabat yg perlu dibawa balik ke rumah.

Mungkin anda ada tabiat atau hobi yg lebih baik dan bermanfaat serta tugasan yg lebih ketat namun masih berkesempatan untuk mengemaskini blog anda, namun saya tidaklah sehebat anda maka perlu untuk mendahulukan yang lebih utama dalam kehidupan seharian saya.

Mungkin juga ada di kalangan anda yg boleh akses internet 24 jam di rumah, tetapi saya tidaklah semampu kalian untuk memiliki kemudahan sebegitu.

Apapun saya kagum dengan sahabat-sahabat yg senantiasa mengemaskini blog masing-masing dengan kupasan-kupasan isu semasa, berkongsi pengalaman hidup, tazkirah dan mengemukakan pendapat serta kritikan yg membina untuk sesuatu isu lokal mahu pun antarabangsa. Teruskan usaha baik anda..

No comments: